Cum să îți organizezi timpul sigur și eficient

Managementul timpului înseamnă să știi cum să îți organizezi timpul în asemenea fel încât să poți avea mai multe activități. Ideea de a organiza timpul nu se rezumă doar la învățat, ci la diverse activități în general. Foarte multe persoane găsesc dificilă acțiunea de organizare a timpului, dar și pentru această problemă există soluții.

Și pentru că nu vrem să repetăm la nesfârșit aceleași greșeli, uite câteva greșeli pe care le face adesea în organizarea timpului:

  • Amânarea: Amâni de pe o zi pe alta proiectul sau tema pe care o ai de făcut, crezând că îți ajunge timpul pe care îl ai acum la dispoziție.
  • Lipsa de organizare.
  • Asumarea unui program prea încărcat. Încearcă să te focusezi asupra activităților realmente importante, evitând să îți consumi degeaba atenția și energia.
  • Stil de viaţă nesănătos: nopţile nedormite sau alimentaţia nesănătoasă influenţează în mod negativ activitatea de învăţare.

Și, pentru că așa cum am spus, orice problemă are o rezolvare, sărim în ajutorul tău cu câteva sugestii care te vor ajuta foarte mult:

  1. Planifică din timp

Utilizează o agendă sau un calendar pe care să notezi toate activitățile și lucrurile pe care le ai de făcut în perioada următoare.

  1. Setează-ți prioritățile

În funcție de nivelul importanței și urgența acestor activități, împarte timpul în patru tipuri de activități:

  • Importante și urgente: Reprezintă acele activități care trebuie făcute, pe care știi că trebuie să le faci, altfel nu ai vrea să suporți consecințele. De exemplu, tema la matematică sau proiectul pentru facultate pe care trebuie să îl predai a doua zi.
  • Neimportante, însă urgente: Vorbim despre acele activități care îți mănâncă timpul fără să realizezi acest lucru. Sunt acele întreruperi datorate altor probleme sau problemelor altor persoane sau cereri mici ale celor din jur.
  • Importante și neurgente: Sunt acele activități de planificare a timpului. În majoritatea cazurilor, aceste planuri sunt amânate pe termen nedeterminat, cu toate că sunt importante pentru noi.
  • Neimportante și neurgente: Sunt acele lucruri pe care noi alegem să le ducem la bun sfârșit pentru că ne face plăcere sau ne destind. Orele pe care le petrecem în fața calculatorului fără vreun scop anume, intră în această categorie.
  1. Organizează-ți mediul de studiu

Dacă știi unde ai lucrurile de care vei avea nevoie, nu va mai fi nevoie să pierzi timp căutându-le.

  1. Evită factorii care te pot disturba

  2. Fă-ți timp și pentru tine

Ca să dai randament în învățare, este relevant să îți oferi și câteva minute de relaxare dar și ore bune de somn.

  1. Setează-ți un obicei din toate acestea

Învață să pui aceste indicații în aplicare în viața de zi cu zi.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata