SEO pentru afaceri mici: cum devii relevant pe Google în 2022?
Dacă ești proprietarul unei mici afaceri, cu siguranță vrei ca oamenii sa știe despre site-ul tău și, binînțeles, să cumpere.
Cu toate acestea, oricine crede că strategiile de optimizare seo sunt destinate doar companiilor mari se înșală.
Seo de calitate pentru o afacere mica: în ce constă?
Este vorba de un set de mai multe tehnici atent individualizate pentru a ajuta companiile să obțină vizibilitate în mediul online. Sunt anumite modalități sigure de a obține plasari mai bune în motoarele de căutare pe care agențiile seo cu experiența le cunosc. Ele contribuie la creșterea conversiilor din vânzări și relevanței pe motoarele de căutare Google.
Ce este seo și cum funcționează?
SEO (Search Engine Optimization) reprezintă un set de tehnici folosite în site-uri web, bloguri și pagini web având drept scop principal de a poziționa una sau mai multe pagini web cu cele mai bune rezultate în cadrul motoarele de căutare.
Prin optimizare seo, site-urile web sunt anume “reglate” pentru a-și depăși concurenții, pentru a deveni primele pe pagina de căutare Google și câștiga atenția utilizatorilor datorită conținutului relevant.
Tehnicile seo au devenit fundamentale pentru multe companii, datorită rezultatelor spectaculoase de creștere pe care o aduc prin mijloace digitale specifice. Sunt abordări care genereaza trafic organic, si care pot fi folosite împletite cu alte elemente (reclame pe link-uri sponsorizate).
Cititorul nu este deseori conștient ca utilizezi astfel de tehnici, dar Google observa și evidențiază site-urile care utilizează SEO în conținutul lor.
Cum poți ca să începi sa faci optimizare seo pentru afacerile mici?
Avansarea si usurinta accesului la internet a devenit principalul mijloc de căutare pentru consumatori. Cu un singur click, ei găsesc acum, în 2022, ceea ce au nevoie doar în câteva secunde.
Aceasta înseamnă ca, în calitate de afacere mică, va fi esențial să îți faci site-ul vizibil pentru motoarele de căutare. Pentru aceasta, seo devine piesa cheie atunci cand vine vorba de obținerea de noi conversii și, în consecință, de a câștiga bani.
Practicile de optimizare fac companiile mici să poată stabili domenii relevante pe web, fără cheltuieli mari. Cu cuvintele cheie si strategiile potrivite definite, site-ul începe să fie găsit de clientul potrivit, punându-le în pâlnia de vânzări.
Iată cateva sfaturi de optimizare seo:
Începe să produci conținut relevant
Conținut relevant este tot ceea ce este publicat, care iese în evidenta față de restul, atrăgând mai multă atenție din partea publicului pe care vrei sa il impactezi. Poate fi considerat un vehicul important de informare, cunoaștere și transformări pentru public.
În fața motoarelor de căutare, conținutul este important pentru a arăta doar ceea ce este necesar. Investește și dezvoltă materiale valoroase, complete, care răspund la întrebări, arată soluții și, desigur, sunt unice.
Utilizează cuvinte cheie relevante
Cuvantul cheie este acela care rezumă temele centrale ale textelor. Identifică ideile și cele mai importante subiecte, servind drept referință pentru căutări, compuse din unul sau mai multe cuvinte despre ceea ce va aborda articolul sau conținutul.
Când vine vorba de marketing online, acestea devin fundamentale pentru a ghida optimizarea site-urilor web, determinând atragerea mai multor vizitatori prin Google.
Optimizarea paginilor
O configurare On Page pregătește site-ul sa urmeze instrucțiunile motoarelor de căutare.
Pentru ca această optimizare să funcționeze:
- găsește titluri bune capabile să rezume pagina, folosind cuvinte cheie și să atragă atenția;
- structurează conținutul și răspunde întotdeauna la întrebările clienților sau potențialilor clienți;
- utilizează imagini;
- efectuează o configurare bună a URL-urilor.
- derulează campanii de creare a linkurilor.
Campaniile de Link Building sunt realizate în timp util și numai pentru anumite pagini. Acesta operează în stabilirea unei lucrări coordonate pentru a lega paginile conexe din conținut relevant.
Este un set de strategii seo cu scopul de a construi rețele de link-uri către o pagină care generează trafic și își întărește autoritatea în fața motoarelor de căutare.
Rolul său principal este de a arăta motorului de căutare Google popularitatea site-ului pe piață.
Crează un site web rapid, sigur, compatibil cu toate dispozitivele
Optimizari SEO bune pot și trebuie făcute pe baza unui site web bun. Pentru aceasta, unele puncte de plecare merită să fie evidențiate.
Viteza
Scopul de a avea un site web cu încărcare rapidă este punctul de plecare pentru o experiență bună de utilizator (UX).
Compatibilitate cu dispozitivele mobile
Un site web care este prezent și optimizat pentru telefoane mobile este bine privit de Google. Asigură-te că este ușor de navigat, elementele se pot face clic și că nu există un exces de ferestre pop-up și publicitate.
Siguranță
Utilizati un certificat SSL si activați HTTPS pentru site-ul dvs. Dacă site-ul tău nu respectă aceste informații va fi clasificat ca fiind nesigur.
Actualizează conținutul site-ului
Actualizarea conținutului este un proces bazat pe transformarea conținutului vechi în postări mai atractive. Aceste actualizari pot fi efectuate în textul însuși, cu adăugarea de noi media și ajustări seo.
La actualizare, conținutul va deveni mai atractiv pentru utilizatori și, în consecință, pentru motoarele de căutare, oferind rezultate pozitive cu trafic și clasamente.
Alte sfaturi pentru a ieși în evidență pe Google
Creează un plan pentru a te evidenția de concurenți. Începe cu aceste elemente fundamentale pentru a te evidenția pe Google.
1. Pariază pe navigabilitate
Google caută întotdeauna să ofere cele mai bune experiențe pentru utilizatori. Scopul browserului este de a oferi conținut într-un mod accesibil.
O pagina organizată si navigabilă este un punct pozitiv pentru a fi pe prima pagină a browserului.
2. Vezi ce fac concurenții tăi
Fii permanent cu ochii pe concurenții tăi. Ei vă pot oferi informații fundamentale despre cum sa vă îmbunătățiți poziția în sondaje.
Un sfat bun este să efectuezi o căutare a cuvintelor cheie definite. Cu o analiză aprofundată, este posibil să observi termenii care sunt căutați să explorați cel mai mult de acești concurenți.
3. Pune cuvantul cheie în titlul paginii
Asigură-te că cuvantul cheie face parte din titlu. Algoritmii pe care îi folosește Google iau în considerare ceea ce este descris în această etichetă. Deci, definește-ți titlul într-un mod obiectiv și concis.
4. Distribuie conținut relevant pe rețelele sociale
Nu este suficient doar să folosești tehnici SEO și să-ți optimizezi articolul. Va trebui să îți răspândești conținutul pe rețelele de socializare pentru a ajunge la cat mai mulți oameni. Foloseste Facebook, Instagram,YouTube, TikTok și alte rețele sociale în avantajul tău.
5. Concentreaza-te pe link-uri externe de înaltă calitate
Publică conținut de calitate, împărtășește ideile pe bloguri și site-uri web relevante, fă cercetări competitive și creează studii de caz.
Toate acestea într-un plan de marketing creează un profil de linkuri externe puternic, astfel încât să poți concura pe Google.
6. Introdu link-uri interne
Ultimul, dar nu în ultimul rând, este să inserezi link-uri interne. Site-ul tău trebuie să fie legat de alte pagini care au același scop cu al tău. Google înțelege ca site-ul tău este relevant și că diferă de paginile web aleatorii.
Acum că știi toate aceste caracteristici, este timpul sa le pui în aplicare. E prea greu? Digital Metrics este agenția de marketing online care îți poate optimiza seo site-ul așa încât să obții vizibilitatea pe prima Google pe care o țintești!