La baza restricțiilor COVID, schiorii îmbrățișează umilul pantof de zăpadă
Nimeni nu iubește epidemia COVID-19 și moartea pe care aceasta a adus-o, dar Philippe Gallay, șeful unuia dintre cei mai mari producători de zăpadă din lume, recunoaște că a fost bun pentru afaceri. Vânzările produsului companiei sale au explodat.
În Franța, unde își are sediul firma TSL a Gallay, și în alte țări, oficialii înțepați de grupurile de viruși din stațiunile de schi au telescaune și telecabine închise.
Fără mijloace mecanice pentru a le ridica pe pârtii, schiorii și snowboarderii au recurs la o soluție de modă veche: umilul pantof de zăpadă.
Luna trecută, fabrica lui Gallay din Annecy, în Alpii francezi, a primit comenzi pentru 100.000 de perechi de încălțări pentru zăpadă – de trei ori cantitatea pe care, înainte de pandemie, o va produce pe parcursul unui an întreg.
„Ne prăbușim sub ordine”, a spus Gallay. „Dar este un stres bun … În ceea ce privește COVID-19, noi suntem cei norocoși, trebuie să recunoaștem acest lucru.”
Gallay și-a schimbat fabrica pentru a funcționa 24 de ore pe zi și a angajat instructori de schi și operatori de teleschi – fără serviciu din cauza virusului – pentru a crește forța de muncă la 80 din cei 20 de angajați obișnuiți.
Chiar și așa, el nu poate ține pasul cu cererea. Are o restanță de 40.000 de comenzi. La stațiunea de schi Semnoz, la o jumătate de oră de mers cu mașina de Annecy, magazinul de închiriere de echipamente este în aceste zie golit de încălțăminte de zăpadă încă de la aproximativ 9:30 în fiecare dimineață, a spus Gregoire Chavanel, directorul stațiunii
A te descurca cu pantofii de zăpadă este „singurul lucru de făcut în acest sezon”, a spus el. În cadrul blocării Franței, școlile și magazinele neesențiale sunt deschise și sunt permise sporturi profesionale de top.
Există o acoperire de la 1800 la noapte, cu teatre, cinematografe, săli de sport, restaurante, cafenele și baruri închise. Dar pârtiile de schi sunt deschise pentru cei care doresc să le urce.