5 obiceiuri alimentare nesănătoase

„Eşti ceea ce mănânci”, spune un vechi proverb. Cu alte cuvinte, ceea ce mănânci în fiecare zi îşi pune amprenta, încet, dar sigur, asupra formei şi stării tale de sănătate.

1. Să sari peste micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, prin care trebuie restabilit echilibrul energetic după 10-12 ore de repaus alimentar. Cu toate astea, a nu mânca nimic în prima parte a zilei a devenit pentru cei mai mulţi dintre noi ceva absolut obişnuit. Însă a începe ziua cu stomacul gol e ca şi cum ai porni la drum cu maşina fără a-i face plinul de benzină. Această neglijenţă se poate traduce prin oboseală, slabă capacitate de concentrare, dificultate în logică, iritabilitate, rezistenţă diminuată la stres şi, în general, prin randament redus. În plus, pentru că nu mănânci în prima parte a zilei, vei avea tendinţa să mănânci mai mult în restul zilei şi să te îngraşi.

2. Să pui sare prea multă în mâncare

Ştii că excesul de sare nu face bine sănătăţii. Cu toate astea, dacă nu-ţi sărezi mâncarea după bunul tău plac, parcă nu-i simţi gustul. Însă, felul în care percepi gustul mâncării ţine de obişnuinţă, iar simţul tău gustativ poate fi reeducat în favoarea sănătăţii tale. Cu perseverenţă, poţi micşora treptat cantitatea de sare consumată şi să redescoperi adevărata savoare a mâncării.

3. Să bei apă în timpul mesei

Apa este foarte importantă pentru sănătate, dar momentul în care o bei este la fel de important. Potrivit specialiştilor, apa se bea numai între mese şi cel mai târziu cu jumătate de oră înainte de masă. Astfel, digestia va avea toate condiţiile să se desfăşoare optim. Băută în timpul mesei, apa diluează sucul gastric şi deteriorează calitatea digestiei. Se crede că, dacă este băută imediat după masă, apa este reţinută în organism, ducând astfel la creşterea în greutate.

4. Să mănânci produse preparate în ulei deja „prăjit”

La temperaturi ridicate, uleiurile alimentare polinesaturate (de floarea-soarelui sau de porumb, cele mai folosite la prăjit) se hidrogenează şi devin nocive pentru organism. În plus, s-a observat că, în urma prăjirii, rezultă acroleina, o substanţă cancerigenă.

5. Să mănânci frecvent la fast-food

Mâncarea de fast-food este compusă majoritar din produse rafinate, care şi-au pierdut proprietăţile nutritive, conţinând în schimb mulţi aditivi alimentari şi toxine. Aşadar, nu numai că organismul tău nu va primi elementele nutritive necesare, dar va depune şi un efort pentru a le elimina pe cele nocive.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata