Trucuri pentru un somn liniștit în fiecare seară

A dormi liniștit a devenit, se pare, foarte greu în zilele de astăzi. Ce-i drept, există foarte mulți factori care pot interfera cu un somn profund, relaxant. De la stresul la locul de muncă, până la responsabilitățile familiale și chiar anumite boli acute sau cronice. Așadar, nu e de mirare că a avea un somn liniștit este, uneori, aproape imposibil.

S-ar putea să nu poți controla toți factorii care interferează cu somnul pe care îl ai. Cu toate acestea, poți adopta anumite obiceiuri care, în cele din urmă, să se concretizeze în posibilitatea de a-ți îmbunătăți calitatea somnului. Este vorba despre lucrurile mici care, cumulate, te ajută să dormi mai bine și să ai parte de orele de somn de care ai nevoie.

Descoperă 3 trucuri esențiale pentru un somn liniștit în fiecare seară!

1.      Atenție la ce mănânci și ce bei

Înainte de toate, este important să nu mergi la culcare simțindu-te flămând, dar nici după ce ai mâncat peste măsură. În special, evită să ai mese abundente și greoaie înainte la câteva ore înainte de a te culca. Poți dezvolta nu doar insomnie, ci și diferite tipuri de boli gastrice. Implicit, disconfortul simțit s-ar putea să te lase să închizi ochii nici măcar o clipă.

Nicotina, cofeina și alcoolul trebuie neapărat evitate înainte de a te culca. Efectele stimulatoare ale acestora pot dura chiar și câteva ore pentru a se ameliora, ceea ce, implicit, interferează cu somnul. Chiar dacă alcoolul poate provoca somnolență, dorința de a te întinde pe acele noi lenjerii de pat, asta nu înseamnă că este o soluție sănătoasă și sustenabilă.

2.      Creează o atmosferă odihnitoare

În funcție de anotimp, setează temperatura camerei astfel încât aceasta să-ți fie prielnică. De asemenea, păstreaz-o întunecată, oprind orice sursă de lumină neplăcută care te-ar putea deranja. Evită utilizarea prelungită a dispozitivelor care emit lumină, cum ar fi telefonul și televizorul. Poți lua în considerare și realizarea unor activități de gestionare a stresului.

De asemenea, lenjeria pentru pat poate să-ți influențeze foarte mult calitatea somnului. Aceasta trebuie să fie în permanență curată, moale și plăcută la atingere, fie că vorbim despre pilota sau un cearșaf. Salteaua patului nu trebuie să fie prea tare, ci trebuie să se muleze în funcție de poziția pe care o adopți în timpul somnului. Altfel, te poți trezi cu dureri osoase și musculare.

3.      Practică activitate fizică

Este demonstrat științific faptul că practicarea activităților fizice, cel puțin 15 minute în fiecare zi, îmbunătățește semnificativ calitatea somnului. În primul rând, este vorba despre faptul că îți antrenezi corpul și consumi energie, motiv pentru care vei resimți oboseala și vei avea o predispoziție mult mai accentuată de a dormi profund.

În al doilea rând, sportul te ajută să-ți gestionezi stresul și energia în exces, factori implicați în apariția insomniei. Acești stresori nu vor mai interfera cu somnul tău, motiv pentru care vei reuși să adormi mult mai rapid și să nu te mai trezești de-a lungul nopții. De asemenea, poți învăța și tehnici de respirație și meditație, foarte utile în gestionarea insomniei.

Într-adevăr, insomnia este o afecțiune care afectează tot mai multe persoane. Învață să-ți creezi un mediu controlat în care să dormi, să ai mai multă grijă la alimentație și să adopți câteva tehnici care te ajută să gestionezi și să lupți cu stresorii din viața ta. Astfel, vei reuși să-ți recapeți calitatea somnului și, în sfârșit, să dormi profund și fără să te trezești pe parcursul nopții.

Autor: Organic Agency

 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata