Un ton roșu s-a vândut cu 20,8 milioane de yeni (202.197 dolari) în prima licitație a noului an la piața de pește Toyosu din Tokyo, marți, când s-a redeschis după pauză.
Aceasta a scăzut brusc de la cele 193 de milioane de yeni, cel mai bine vândut ton adus la prima licitație Toyosu de anul trecut.
Un ofertant major, Kiyomura Corp, a declarat că s-au abținut de la licitații mari anul acesta de teamă că un număr mare de clienți ar fi inspirați să se deplaseze la restaurantele lor, deoarece ofertele ridicate pentru ton de înaltă calitate atrag de obicei atenția mass-media.
Guvernul a declarat că a mânca și a bea afară este una dintre cauzele majore ale infecțiilor cu coronavirus.
Prețurile de vânzare la prima licitație de ton fluctuează foarte mult de la an la an în Japonia, cu un record de 333,6 milioane de yeni plătiți în 2019.
„Răspândirea noului coronavirus va fi în cele din urmă limitată atunci când vaccinurile și tratamentul vor fi utilizate pe scară largă”, a spus Koh Ehara, președintele companiei angro Tohto Suisan.
„Până să vină acea zi, noi, ca o echipă a tuturor pe această piață, suntem hotărâți să continuăm cu furnizarea stabilă de alimente proaspete fără întrerupere.”
Guvernul japonez a declarat luni că are în vedere declararea stării de urgență în Tokyo și în jurul acesteia, pe măsură ce cresc cazuri de coronavirus.
Noile cazuri în Tokyo au crescut la 1.278 marți, al doilea cel mai mare total zilnic de când a început pandemia, a spus orașul, cu cazuri grave la un nou maxim de 111.