Reusita pentru Raisa Ambros: a vandut 3 picturi la galeria de arta Sinsang din Seul, Coreea de Sud
Fermecatoarea artista a vandut 3 picturi odata la galeria de arta Sinsang din Seul, Coreea de Sud. Raisa Ambros a reprezentat in acelasi timp Regatul Unit, Italia, Moldova, Romania, tari de care sunt legata in aceeasi masura. Raisa Ambros a continuat sa picteze, sa-si duca mai departe ideile pe panze si chiar sa participe la diverse expozitii din toata lumea. Iar de curand a avut din nou o expozitie speciala despre care ne-a vorbit.
„In luna noiembrie am participat timp de o saptamana la o expozitie de grup la galeria de arta Sinsang din Seul, Coreea de Sud. Am fost invitata sa particip impreuna cu un grup de artisti din Kazahstan, Italia, Coreea de Sud. Eu am reprezentat in acelasi timp Regatul Unit, Italia, Moldova, Romania, tari de care sunt legata in aceeasi masura. Organizatorii acestei expozitii sunt Jeongok Lim, Bibigul Smakova, Jaeho Song. Expozitia a avut o deschidere oficiala cu oaspeti distinsi pentru vizita privata, apoi a fost deschisa marelui public din Seul, cu mare interes din partea vizitatorilor care au si cumparat opere. A fost o expozitie foarte reusita.
Expozitia s-a incheiat foarte pozitiv pentru mine: toate cele trei lucrari expuse au fost vandute unui colectionar de arta din Seul. Din tot grupul de artisti care au participat la expozitie, eu am vandut cele mai multe (3 tablouri) si cel mai scump. Ceilalti au vandut 1-2 tablouri.
Pentru mine acest succes a fost foarte important, deoarece visul meu era sa cuceresc si Asia dupa ce am cucerit Europa cu 13 expozitii de grup la Londra, Paris, Atena, Praga, Venetia, si America cu expozitia mea personala la Los Angeles in februarie 2020. Traseul s-a desfasurat foarte natural, mai intai am participat timp de trei luni la o expozitie internationala de grup la Muzeul Regional Etnografic si de Arhitectura din Ust Kamenogorsk, Kazahstan. Apoi am fost invitata de catre leaderul grupului de artisti din Kazahstan, Bibigul Smakova, sa particip la aceasta expozitie de grup la prestigioasa galerie Sinsang din centrul orasului Seul. Am fost foarte onorata de invitatie, si nu in ultimul rand, sa particip alaturi de artisti consacrati, adevarati maestri.
Tema expozitiei a fost „Timpul in care am fost inchisi”, insemnand perioada pandemiei in care am fost obligati sa stam inchisi si izolati in casa si operele care au fost generate in aceasta perioada sau senzatia, trairile, emotiile, limitele si suferintele, schimbarile, speranta, asteptarea, pe scurt, influenta acestei perioade exprimata in tablourile noastre.
Eu aveam niste tablouri la care am lucrat in perioada pandemiei, insa acestea erau de dimensiuni foarte mari, deoarece m-am specializat pe lucrari pentru design interior, menite pentru spatii mari, case, birouri sau institutii. Evident, acestea le pastrez pentru expozitia mea personala. Pentru a ma adapta cerintelor expozitiei si pentru a putea fi transportate la o distanta asa mare, a trebuit sa pregatesc trei tablouri de 100cmx75cm, o suprafata medie pe care sa ma exprim cu generozitate. Munca la aceste creatii a durat cateva luni de zile, tehnica folosita fiind acrilic. Pentru a avea rezultate garantate, sunt foarte atenta la materialele folosite. Optez mereu pentru panza de cea mai inalta calitate si costisitoare, dar foarte bine prelucrata in 3D de la o firma englezeasca. Cat priveste culorile acrilic, am achizitionat de la toate firmele existente in trecut, ca sa ma opresc in final la un mix dintre o firma elvetiana, englezeasca, ruseasca si americana, un mix care se completeaza intre ele. In tehnica folosita de mine, ador sa lucrez mai mult cu spatula decat cu peria, e foarte important culoarea sa fie densa, pastoasa, ca sa o pot manevra si sa lase o forma in relief.
Dar am lucrat la un tablou si cu culori mai lichide, pe care le-am suprapus si le-am amestecat intre ele, cred ca mai mult de 50 de nuante pana sa ajung la rezultatul final. Este vorba de „Intre ieri si maine”, care a fost realizat in culori calde, nenumarate nuante de rosu ca fundal si culori reci in semn de contrast. Conceptul acestui tablou este o tranzitie a unui trecut multicolor, complex, degajat, decis, dinamic, ce porneste in stanga jos al tabloului, si care tranziteaza in prezent in mod abrupt, neasteptat intr-o explozie dureroasa, rosu aprins, aproape violenta, care ne sugruma viata si ne afecteaza inima, esenta. Printr-o miscare aparent in jos aceasta perioada tumultuoasa trece in viitor care usor, prin anumite varteje, se transforma intr-o parte luminoasa, in culori deschise, care se impletesc armonios, pline de speranta, simplitate si un mod divers de viata, catre unghiul din dreapta sus. Toate aceste nuante sunt juxtapuse si imbinate de nenumarate ori, creeaza acea senzatie de tridimensional, care atrage spectatorul sa descopere noi semnificatii si dimensiuni, daca se apropie sau se indeparteaza de tablou, reusind sa distinga aceste straturi in relief sau cele ascunse, dar care se percep. Evident, in jurul trecutului, prezentului, viitorului se reflecta intregul univers in continua miscare, lupta, transformare. Aceasta opera, ca si toate cele semnate de mine, are caracteristica de a fi atarnata in diverse pozitii, mai nou am descoperit ca pot fi atarnate si in diagonal, de fiecare data exprimand o noua viziune, noi semnificatii si concepte.
Titlul „Intre ieri si maine” ne arata cat de important este acest azi, care determina viitorul si ne face sa invatam din trecut si sa pretuim mult ceea ce urmeaza, pentru ca ziua de maine nu ne mai da garantii, intr-o oarecare masura depinde dar totusi nu depinde de noi.
Lucrarea expusa la mijloc se numeste „Vrexit” adica iesirea din perioada virusului. M-am grabit sa ma bucur si sa transmit prin aceasta lucrare cel putin speranta si increderea ca totul se reintoarce la normal. Si aceasta creatie are nenumarate straturi de nuante in relief, o batalie intre culorile reci si calde. Si aici, partea de jos mai complexa, mai colorata si mai stabila, trece prin chinurile perioadei in care am fost inchisi, un fel de sange varsat, o „aorta” cum a mentionat cineva, ca sa se transforme in partea de sus in culori deschise si forme legere, ca o rasuflare de aer curat si liniste dupa o furtuna.
A treia lucrare „Ai incredere in culorile tale interioare” este o explozie de culori si forme, un fel de imn al perioadei post pandemie. Ar putea fi vazut si ca o hora a globului pamantesc, vazut din satelit, toate tarile luandu-se de mana si luptand cot la cot impotriva virusului, dar intr-o maniera foarte optimista. Crede in culorile tale interioare caci doar ele te pot salva, da viata, energie, un mesaj indirect. Acest tablou are un impact foarte puternic din cauza culorilor foarte expresive redate in stilul meu artistic inconfundibil.