Mobilierul de magazin – parte din rețeta succesului afacerii

Sunt o mulțime de strategii de care să ții cont, testate și aplicate de marile lanțuri de magazine în ceea ce privește amplasarea produselor la raft, care îți vor crea o atmosferă primitoare și vor face ca trecerea să fie fluentă de la un raion la altul. Te întrebi apoi ce fel de mobilier e indicat să alegi pentru acestea? Ei bine, sunt o mulțime de variante.

Pentru a avea în vedere câteva criterii clare în funcție de care să le alegi și să-ți organizezi magazinul, am alcătuit mai jos o listă.

 

      1. Mobilier de calitate

Ce e bine să ții cont este că mereu trebuie să le iei pe cele de la producători și distribuitori recunoscuți, care să-ți garanteze pentru calitatea celor oferite. Când vei dori să plasezi produse mai grele precum băuturi sau soluții pentru curățenie, chiar și rafturi metalice ieftine de la un producător bun te vor salva de la accidente.

 

      2. Atenție la detalii și promoții

Ca să-ți ții clienții aproape, e nevoie să investești în micile detalii care fac diferența. Aceștia vor aprecia dacă le oferi produse la promoție și le semnalezi prețurile speciale, dacă te alături luptei împotriva risipei alimentare și oferi produse cu reducere din ultimele stocuri sau în ultimele zile înainte de expirare.

Poți să iei din nou exemplul marilor magazine, care plasează flori în vaze și fructe ori legume la intrarea în magazin, care oferă o atmosferă primitoare și stimulează vânzările. Același efect îl au și rafturile de patiserie plasate la intrare. Acestea se vând proaspăt coapte și au miros îmbietor care dau impresia că ești acasă, așa că se mizează pe această poziționare a lor.

 

      3. Rafturi dedicate

În funcție de produsele pe care dorești să le plasezi pentru vânzare, va trebui să ai și rafturile potrivite pentru a le afișa. Rafturile metalice sunt potrivite unei game mari de produse, sunt foarte versatile și rezistente. Pentru că cele mai multe dintre ele sunt și perforate, le poți regla polițele pentru a plasa mai multe feluri de produse, în funcție de necesități.

De asemenea, când alegi să vinzi și produse de panificație sau fructe și legume, vei avea nevoie de rafturi speciale pentru acestea. Ambele tipuri de rafturi au polița plasată oblic. Cele pentru pâine sunt de cele mai multe ori fabricate din lemn. Unele rafturi de fructe în magazin sunt din metal, sunt mai joase de înălțime și uneori cu oglindă plasată în zona de sus. Altele sunt de tip gondolă și pot fi plasate în mijloc, între alte rafturi cu produse.

 

      4. Așezarea produselor

Cu siguranță știi de la marile magazine că, pe lângă plasarea fructelor și legumelor la intrare și restul celor menționate mai sus, plasarea produselor trebuie să aibă un fir logic și să se evite contaminarea alimentelor. Desigur, aceasta se face și în funcție de mărimea magazinului. Ce înseamnă însă aceste principii?

Ei bine, atunci când faci lista de produse pe care le poți vinde, ai în vedere că după ce ai plasat alimentele neambalate, trebuie să le pui pe cele ambalate, eventual conserve, ca apoi să treci la băuturi și într-un final la produse de igienă și de curățenie a casei. Acestea din urmă trebuie să fie cât mai departe de alimente. Eventual, poți organiza plasarea și delimita spațiile folosindu-te de asemenea de frigidere închise.

 

Ține minte că pe lângă strategiile de vânzare, trebuie să investești și în mobilier de calitate, și în strategii de amenajare. Ținând cont de aceste reguli și ponturi, îți vei deschide calea spre vânzări cât mai multe și clienți mulțumiți.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata