De ce oamenii încă își cumpără parfumuri în timpul pandemiei?
Pandemia a schimbat obiceiurile consumatorilor în multe feluri, nu în ultimul rând în sectorul frumuseții. Vânzările de make-up au suferit, deoarece restricțiile de blocare au însemnat că milioane de oameni lucrează de acasă și nu simt nevoia să folosească cosmetice în fiecare zi, în timp ce unele mărci au beneficiat, deoarece amatorii de frumusețe petrec mai mult timp cu rutinele lor de îngrijire a pielii.
O categorie care a reușit – în cea mai mare parte – să reziste furtunii, este parfumul.În timp ce s-ar putea să credeți că oamenii care socializează mai puțin din cauza închiderii barurilor și restaurantelor nu ar dori să se lase parfumați, datele arată că, de fapt, parfumul a fost încă solicitat în timpul pandemiei.
„Evenimentele traumatice ne pot determina să ne angajăm în nostalgie, unde ne transportăm în vremuri mai plăcute”, spune Shakaila Forbes-Bell, psiholog pentru Clearpay, care raportează că parfumul este termenul de frumusețe cel mai căutat în mod constant pentru consumatorii care utilizează serviciul Buy Now Pay Later.
„Un fenomen cunoscut sub numele de efect de memorie Proust arată că parfumurile evocă mai multe amintiri emoționale decât alte indicii de memorie. Studiile arată că oamenii își amintesc de 35% din ceea ce miros, dar doar de 5% din ceea ce văd. ”
Aceasta sugerează că cumpărătorii „s-au bazat pe mirosuri pentru a-i transporta în vremuri mai fericite”, continuă ea, mai degrabă decât să le folosească ca o podoabă aromată care să fie atrăgătoare pentru alții. „Mirosurile devin capsule ale timpului care pot trezi momentan emoțiile adânc în conștiința noastră.”