Creșterea prețurilor de pe Spotify „ar putea împinge utilizatorii spre piraterie”

Creșterea prețului serviciilor de streaming muzical ar putea duce la o creștere a pirateriei, au spus deputații.

Industria muzicală dorește să crească prețurile de ceva timp, spunând că ar putea ajuta artiștii să câștige mai mulți bani. Dar Spotify le-a spus parlamentarilor că este îngrijorat să-și modifice taxa de abonament lunară de 9,99 GBP, care nu s-a schimbat de un deceniu.

Dacă muzica devine „inaccesibilă consumatorilor”, a avertizat directorul juridic șef Horacio Gutierrez, ar putea ajunge „să-i împingă înapoi în pirateria online”.

Gutierrez dădea mărturie unei anchete a comitetului selectat digital, cultural, media și sport cu privire la economia streamingului.

A fost creat anul trecut pentru a investiga dacă muzicienii sunt plătiți în mod echitabil de servicii precum Spotify, Amazon Music și Apple Music. Toți trei au apărut în fața parlamentarilor marți, dar o mare parte a discuției a fost despre unul dintre rivalii lor – YouTube.

„Plătesc mai puțin”

Elena Segal, de la Apple Music, a declarat că este dificil pentru serviciile de streaming să concureze cu muzica disponibilă pe site-ul Google de streaming video. „Concurența cu gratuit este foarte dificilă”, a spus ea.

„Este o provocare să concurezi pe un teren de joc neegalat. „Nu au neapărat licențe pentru toată muzica pe care o folosesc și nu trebuie”, a spus ea, referindu-se la legile „portului sigur” care protejează YouTube de revendicările legale atunci când utilizatorii încarcă materiale protejate prin drepturi de autor.

„Chiar și atunci când au licențe, suma pe care o plătesc … este mai mică.”

Segal a adăugat că simplul fapt al existenței YouTube a împiedicat alte servicii de streaming să își crească prețurile. Un alt factor, a explicat ea, a fost acela că aceleași melodii sunt disponibile pe aproape fiecare serviciu de streaming muzical, spre deosebire de Netflix și Disney Plus, care pot atrage clienții cu filme originale și emisiuni TV.

„Aceste lucruri fac dificilă simpla creștere a prețurilor în vid … deoarece oamenii pot opta doar pentru a merge gratuit sau la un alt serviciu care va avea aceeași muzică”, a spus ea. Cu toate acestea, atât Amazon, cât și Spotify au recunoscut că nu vor încheia serviciile gratuite, acceptate de reclame, dacă YouTube ar dispărea.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata