Ca orice rol în marketing, poziția de social media manager necesită o gamă largă de abilități pentru a crea conținut captivant care să transforme cât mai mulți adepți în clienți fideli.
Dacă aspiri la un job în social media, dar nu ești sigur de unde să începi, poți verifica aici ofertele disponibile pe piața din România.
Iar mai jos găsești informații despre ce presupune un job în social media, ce abilități sunt necesare pentru a excela în domeniu și cui i se potrivește o astfel de poziție.
Ce face un social media manager?
Prima sarcină a unui social media manager este să implementeze un plan de marketing pe diverse rețele sociale, precum Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn etc.
Caracterul dinamic al rețelelor sociale face ca aceste strategii să fie de scurtă durată, majoritatea companiilor efectuând evaluări și schimbări la fiecare 90 de zile. Așa că nu vei avea timp să te plictisești la birou.
Care sunt responsabilitățile unui social media manager?
Deși conținutul variază, acesta începe adesea cu identificarea clienților-țintă și stabilirea unui program de conținut. De asemenea, un job în social media presupune că vei fi:
- Cheia comunicării sociale: determini cât de des ar trebui să posteze o companie pe fiecare canal social și ești responsabil de mesaje și interacțiunea cu comunitățile online create.
- Sprijin în dezvoltarea identității de brand: arăți de ce compania ta merită atenția clientului și cum poate rezona cu misiunea companiei.
- Participi la strategiile de design vizual: trebuie să te asiguri că există coerență vizuală de brand.
- Sprijin în strategiile de promovare: oferi informații despre rezultatele reclamelor plătite, traficul organic și marketingul cu influenceri.
- Alcătuiești strategia de engagement: asculți, răspunzi și interacționezi cu publicul tău pe toate canalele.
- Stabilești o strategie de conversie: înveți punctele dureroase și preocupările publicului. Acest lucru te ajută să sugerezi cum să transformi adepții în clienți.
Cum știi că ți se potrivește un job în social media?
Managerii social media sunt cunoscători ai comunității. La fel ca experții în PR, ei știu să comunice caracteristicile unui brand într-o lumină pozitivă. Un manager social media de succes știe să creeze conținut, să răspundă publicului și să interacționeze cu potențialii clienți.
Într-o economie online care se află în continuă schimbare, cei mai buni manageri social media rămân la curent cu tendințele de pe toate canalele sociale. Ei urmăresc îndeaproape modificările algoritmilor și compilează strategii personalizate care se adresează obiectivelor companiei sau brandului.
Managerii de rețele sociale urmăresc conversațiile din jurul brandului cu instrumente de ascultare socială. Cu cât știi mai multe despre clientul tău, cu atât este mai ușor să creezi un mesaj care rezonează.
Abilități de care ai nevoie pentru un job în social media
Acum că știi ce presupune un job în social media, iată câteva dintre abilitățile de care vei avea nevoie pentru a face tot posibilul în acest rol.
- Abilități de scriere: trebuie să fii clar și concis în ceea ce vrei să comunici și să știi să transmiți lucrurile necesare prin scris.
- Abilități de cercetare: ai nevoie să știi să-ți faci temele și să urmărești trenduri, competiție, opiniile clienților și nevoile lor.
- Cunoștințe SEO: deși este considerat un departament separat în cadrul organizațiilor, SEO a devenit o parte integrantă a marketingului de conținut și pe rețelele sociale.
- Expertiză în social media: trebuie să cunoști platformele pe care le folosești, să știi ce tip de conținut funcționează mai bine în funcție de nevoile companiei.
- Bune abilități de relaționare: vei avea nevoie să știi cum să comunici ușor și civilizat cu persoanele din comunitatea pe care o gestionezi, pentru a păstra intactă imaginea companiei pentru care lucrezi.
- Inteligență vizuală: imaginile și conținutul video atrag atenția mult mai ușor decât un text scris, așa că va trebui să știi cum să alegi și să creezi imaginile potrivite care să reprezinte brandul.
- Adaptare: platformele de social media se schimbă frecvent, iar tu va trebui să înveți să te adaptezi atât algoritmilor, cât și cerințelor publicului tău țintă.


