Ce presupune optimizarea on page?

Optimizare on-page se referă la procesul de îmbunătăți elementele dintr-o pagină web pentru a crește performanța paginii web respective pe motoarele de căutare. Acest lucru poate include: optimizarea titlurilor, a meta descrierilor, a structurii de conținut, a adăugării de cuvinte cheie relevante în conținut, optimizarea imaginilor și multe altele.

 

Scopul principal al procesului de optimizare on page este acela de a ajuta la clasarea paginii web în top pe motoarele de căutare, de a-i spori vizibilitatea pentru utilizatorii care caută cuvintele cheie relevante despre un anumit subiect.

Optimizarea on-page implică următoarele etape principale:

Identificarea cuvintelor cheie

Acest proces se referă la descoperirea termenilor de căutare relevanți pentru conținutul paginii web. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea unor instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, precum ar fi Google Keyword Planner și prin analizarea conținutului concurenților. Este important ca să se stabilească care sunt acele cuvinte cheie specifice și relevante ce pot maximiza șansele paginii de a fi clasată pentru acei termeni în top, pe motoarele de căutare.

Optimizarea structurii conținutului

Organizarea și prezentarea informațiilor trebuie să se facă într-un mod ușor de parcurs și de înțeles pentru utilizatori și pentru motoarele de căutare. Acest lucru poate include utilizarea de titluri și subtitluri, adăugarea de liste și tabele ce au darul de a face informațiile mai ușor de urmărit și crearea de paragrafe scurte pentru a-i face pe utilizatori să rămână atenți.

 

O agenție care oferă cele mai bune servicii SEO va ține cont de tipul de utilizatori, de motoarele de căutare și de accesibilitate în timp ce se optimizează structura conținutului, pentru a-i maximiza eficacitatea.

Optimizarea titlurilor

Crearea de titluri relevante și atractive, informaționale, capabile a atrage atenția utilizatorilor și a motoarelor de căutare. Este important să se includă cuvinte cheie importante în titluri pentru a le spori relevanța pentru motoarele de căutare, dar totodată să fie scurte și informative pentru a atrage atenția userilor.

Optimizarea meta descrierilor

Această etapă de optimizare on page presupune crearea de descrieri concise și relevante, care să atragă atenția utilizatorilor și să le ofere o imagine precisă a conținutului paginii web respective. Utilizarea cuvintelor cheie potrivite și a unei lungimi adecvate de aproximativ 155 caractere poate ajuta la îmbunătățirea clasării in top pe motoarele de căutare. Scrierea de meta descrieri atractive trebuie ca să ofere informații suplimentare valoroase despre conținutul paginii.

Adăugarea de cuvinte cheie în conținut

Includerea cuvintelor cheie relevante în conținutul paginii web pentru a-i spori relevanța pentru motoarele de căutare  poate ajuta la îmbunătățirea clasării site-ului în ansamblu pe motoarele de căutare.

 

Este important să se utilizeze acele cuvinte cheie într-un mod natural, fără a forța frazele sau a exagera cu repetițiile nejustificate, deoarece acest lucru poate avea efecte negative asupra clasării site-ului în clasamentele online. Este recomandat ca să se folosească cu inteligență cuvintele cheie în titlurile paginilor, în meta descrieri, în subtitluri și în conținutul propriu-zis al paginii pentru a putea obține rezultatele scontate.

Optimizarea imaginilor

Se poate face prin adăugarea de tag-uri alt și descrieri, redimensionarea și comprimarea imaginilor pentru a reduce timpul de încărcare. Mai precis, această etapă presupune reducerea dimensiunii acestora fără însă a afecta calitatea lor, scopul fiind acela de a reduce timpul de încărcare al paginii și a îmbunătăți performanța site-ului respectiv.

 

Utilizarea unui nume descriptiv și relevant pentru fiecare imagine în parte, precum și adăugarea de “alt text”, reprezintă elemente importante menite ca să ajute la o mai bună accesibilitate și indexare a imaginilor de către motoarele de căutare. Este important și să se folosească formatul potrivit pentru fiecare imagine în parte, precum ar fi JPEG pentru imagini cu multe detalii și PNG pentru imagini cu linii clare.

Crearea de conținut de calitate și relevant pentru utilizatori și motoarele de căutare

Ce ar fi o pagină web fără un conținut de calitate? Din acest motiv, este o etapă esențială a procesului de optimizare on-page pentru atragerea și menținerea traficului pe site. Acest lucru implică furnizarea de informații utile și valoroase pentru vizitatori, precum și utilizarea cuvintelor cheie și a structurii adecvate pentru a face respectivul content mai ușor de găsit și de indexat de către motoarele de căutare. Foarte important este ca acel conținut trebuie să fie actualizat și întreținut regulat pentru a menține interesul utilizatorilor și pentru a arăta motoarelor de căutare că site-ul este activ și relevant.

Și nu uita de EAT!

EAT este un acronim pentru Expertise, Authoritativeness și Trustworthiness. Este o metodologie de evaluare utilizată de motoarele de căutare pentru a determina calitatea și autoritatea conținutului unui site. Are o mare importanță pentru SEO, așa încât nu trebuie sub nicio formă ignorată.

 

  • Expertiza se referă la cunoștințele și experiența autorului în domeniul despre care scrie.
  • Autoritatea se referă la gradul în care autorul este considerat un expert în domeniu de către alți profesioniști sau diverse surse de încredere.
  • Încrederea se referă la gradul în care utilizatorii pot avea încredere că informațiile furnizate sunt corecte și de încredere.

 

Implementarea EAT în conținutul site-ului tău poate ajuta la îmbunătățirea poziționării în clasamentele făcute de motoarele de căutare și la creșterea conversiilor.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata