Bergenbier S.A. anunta rezultatele financiare pentru anul 2022

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 798 de milioane de lei, in crestere cu peste 11% fata de anul trecut.

„Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil si de provocator, unul de supravietuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investitiile in brandurile noastre, in oameni si in fabrica din Ploiesti, am fost aproape de partenerii si consumatorii nostri cu un portofoliu diversificat, care sa raspunda nevoilor din piata si sa acopere cat mai bine momentele de consum. Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat pozitia in segmentele core si premium, cat si in canalele modern si traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilitatii prin investitii in optimizarea resurselor in fabrica din Ploiesti si suntem fondatori si garanti ai Sistemului Garantie-Returnare, un proiect important de tara, in care sunt implicati producatorii de bauturi, retailerii si statul roman”, a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A. In 2022 producatorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate Prietenii stiu sa fie responsabili, prin care promoveaza angajamentele companiei pentru planeta, oameni si consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier S.A. achizitioneaza in totalitate energie verde atat pentru fabrica din Ploiesti, cat si pentru sediul central din Bucuresti.

„In ciuda unui an plin de provocari, am reusit sa avem o cifra de afaceri in crestere, performanta fiind in linie cu planurile noastre strategice. Am platit catre statul roman taxe si impozite aferente anului 2022 in valoare de 223 de milioane de lei, in crestere cu cinci procente fata de anul anterior. Vorbim despre provocari fara precedent deja de trei ani, insa anul trecut ne-am gasit intr-un scenariu hiperinflationist care a dus la costuri record ale materiilor prime. In acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplina financiara, am dezvolvat un sistem flexibil de cash management si ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite sa operam cu succes intr-un mediu extern, macroeconomic, volatil”, a adaugat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.

Conform datelor emise de Asociatia Berarii Romaniei, in 2023 piata berii a scazut cu 9% in primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scaderea puterii de cumparare si contextul economic dificil.

„2023 este un nou an dificil pentru industria berii, insa echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregatita pentru a tine sub control provocarile venite. Vom continua sa investim strategic in inovatie, in oameni si in obiectivele noastre de a cuceri segmentul premium si de a intari pozitia in core. Ramanem un partener de incredere al clientilor, distribuitorilor si consumatorilor nostri”, a mai adaugat Mihai Voicu.

Macheta Corporate
Macheta Corporate

Despre Bergenbier S.A.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondata in 1994, iar cea mai importanta marca din portofoliul sau, Bergenbier, a fost lansata un an mai tarziu. Astazi, Bergenbier S.A. este in top trei companii producatoare de bere din Romania, avand o fabrica moderna la Ploiesti si o retea performanta de distributie nationala. Bergenbier S.A. acorda o atentie sporita impactului pe care il are in comunitate si asupra mediului. Portofoliul companiei cuprinde marci care acopera toate segmentele pietei. Pe langa berile produse la Ploiesti – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importa si distribuie in exclusivitate specialitatile pragheze Staropramen Dark, berile de abatie belgiene Leffe si Hoegaarden, berea americana Miller Genuine Draft, cea mai iubita bere mexicana, Corona, precum si berea alba germana nefiltrata Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 in portofoliu si variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois si Staropramen.

 

Despre Molson Coors

De peste doua secole, Molson Coors fabrica bauturi care aduc oamenii impreuna pentru a se bucura de toate momentele vietii. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling si Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs si multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai indragite si emblematice marci de bere realizate vreodata. In timp ce istoria companiei este inradacinata in bere, Molson Coors ofera un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru si multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotata la bursa, care opereaza prin Molson Coors America de Nord si Molson Coors Europe si este tranzactionata la New York si la bursa canadiana (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei si de a lasa o amprenta pozitiva asupra angajatilor, consumatorilor, comunitatilor si mediului se reflecta in Our Beer Print si in obiectivele de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitati molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors. Pentru informatii suplimentare, va rugam contactati stefania.batrinca@molsoncoors.com sau raluca.stana@pandorrastyle.ro.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata