Andrei Hutuleac, regizorul filmului #dogpoopgirl: “Am imbracat monstrul de sub pat intr-o rochita ca sa-mi fie mai putin frica de el”

“Am inceput sa scriu scenariul in 2017, dupa ce am citit o carte care se numeste „Umilirea publica in epoca internetului” de Jon Ronson. Lectura mi-a reactivat o anxietate imensa pe care o simteam in legatura cu aceasta aparenta democratizare a opiniei pe care o propune internetul. Ideea ca oricine poate sa spuna orice despre oricine, fara sa contextualizeze neaparat. Si ca asta poate, uneori, sa distruga viata cuiva. Filmul este deci o manifestare a acelei anxietati pe care am resimitit-o, atat la lectura cartii, cat si la scrierea scenariului. Am exorcizat aceasta anxietate abordand povestea ca pe o satira sociala tragicomica. Am imbracat monstrul de sub pat intr-o rochita ca sa-mi fie mai putin frica de el.”, declara Andrei Hutuleac.

 

#dogpoopgirl, 18 zile de filmare, 80 de actori, 200 de figuranti si un caine

 

Filmarile la #dogpoopgirl au durat 18 zile, perioada in care echipa de productie a gestionat 80 de actori, 200 de figuranti si un caine in aproximativ 28 de locatii. S-a filmat in subteranul metroului bucurestean, la Piata Romana, la Depoul Metrorex dar si la Raiul Animalelor, singurul cimitir de animale din Bucuresti.

 

“Din punct de vedere muzical, avem trei varfuri de lance in film: Serenada lui Schubert, melodia „Imi Pasa” a lui Pepe si Adidasii Mei de la Satra BENZ. Alegerea nu a fost intamplatoare. Mi-am dorit sa oglindesc sonor eclectismul epocii contemporane Si mi se pare potrivit, amuzant si relevant in egala masura ca in filmul #dogpoopgirl Pepe, Schubert si Satra BENZ au loc unii langa altii si pot coexista, acordati artistic.”, declara regizorul.

 

#dogpoopgirl reprezinta debutul in lungmetraj al regizorului roman Andrei Hutuleac. Pelicula va avea premiera in salile de cinema din toata tara incepand cu 15 aprilie. Intr-un context social dominat de fake news filmul este o comedie neagra despre pericolele cu care se confrunta societatea moderna din cauza raspandirii fulminante a informatiilor false pe internet si in special in social media.

dpg_poster
dpg_poster

Inspirat de evenimente reale#dogpoopgirl a obtinut in 2021 Premiul Zilele Filmului Romanesc pentru Debut la cea de-a 20-a editie a Festivalului International de Film Transilvania.  Pelicula a fost de asemenea remarcata de prestigioase reviste internationale precum Variety, Screen Daily sau Cineuropa. Filmul reprezinta debutul regizoral al lui Hutuleac si are o distributie alcatuita din nume importante printre care Andreea Gramosteanu, Tudor Istodor, Cezar Antal, Paul Chiributa, Coca Bloss, Rodica Mandache sau Dana Rogoz.

 

Un film inspirat de primul caz de online shaming din istoria internetului

 

 

In 2005 cainele unei femei din Coreea de Sud si-a facut nevoile pe podeaua unui vagon de metrou din Seoul. Din motive necunoscute femeia a refuzat sa stranga mizeria, a fost fotografiata, iar incidentul s-a viralizat prin intermediul unui blog de opinie. In mai putin de o luna de la postare, femeia a inceput sa fie recunoscuta pe strada dupa ceasul de la mana (dar si dupa caine), a fost exmatriculata din universitate si a inceput sa primeasca amenintari cu moartea.

 

Dramatizarea acestei situatii reale surprinde povestea angajatei unei banci din Bucuresti: Alina Moga (Andreea Gramosteanu). Alina are o viata personala destul de haotica dar destui bani cat sa-si asigure o oarecare fericire. Calmul aparent al existentei sale este puternic zdruncinat atunci cand adopta un catel care vomita pe podeaua unui vagon de metrou. Incidentul filmat de un adolescent si distribuit pe retelele sociale devine viral peste noapte, iar viata Alinei… ei bine: sa zicem doar ca inceteaza sa mai fie ce a fost.

 

Filmul #dogpoopgirl este produs de DaKino Production in co-productie cu Diud, cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei, in colaborare cu Societatea Romana de Televiziune si in parteneriat cu Heineken si Superbet.

 

Regia si scenariul sunt semnate de Andrei Hutuleac.

#dogpoopgirl este distribuit de DaKino Production si va avea premiera in cinematografele din toata tara in data de 15 aprilie 2022. Trailerul filmului poate fi vazut aici.

Parteneri: Tarla, Martini, Birra Moretti, Planeta Ham-Ham

 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata