3 obiceiuri pe care trebuie să le schimbi ca să devii mai motivat

Cu toții avem obiective în plan profesional și în viața personală care, odată atinse, ne-ar aduce satisfacții majore, ne-am simți mai împliniți și ne-ar face mai fericiți. Dar uneori, aceste obiective par foarte departe de noi și, ca să le atingem, am avea nevoie de mai multă motivație, însă ne lipsesc instrumentele cu care să ajungem la această voință puternică. Asta se întâmplă din cauza unor rutine dobândite în timp, care ne mănâncă timp și energie sau ne scad capacitatea de concentrare. Ca să devii mai motivat în orice ți-ai propus, trebuie să începi cu schimbarea acestor obiceiuri. Dacă reușești să faci asta, ai făcut deja un pas foarte important în direcția pe care ți-o dorești și vei vedea că următoarele etape de parcurs vor deveni dintr-odată mult mai simple.

 

Iată care sunt obiceiurile pe care să le schimbi ca să devii mai motivat:

 

Fumatul

Știm cu toții că există nenumărate motive pentru care ar trebui să renunțăm la fumat, dar este, într-adevăr, foarte greu să renunți la acest obicei, mai ales dacă au trecut ani buni de când l-ai dobândit. Până la urmă, este un liant social puternic și un mod de relaxare pentru mulți dintre noi. Dar simți că dacă reușești să renunți la țigări poți face orice. Ca să te poți lăsa de fumat, o idee excelentă este ca, în primă fază, să înlocuiești țigara clasică cu o alternativă mai puțin nocivă, cum ar fi țigara electronică. În felul acesta vei beneficia în continuare de momentele tale de relaxare la care ții atât de mult, dar, în același timp, vei conștientiza că ai făcut un pas extrem de important și ai renunțat, de fapt, la țigări, iar asta îți va susține motivația pe viitor. În plus, vapatul poate fi extrem de distractiv și îți poate oferi satisfacții neașteptate. Potrivit onepuff.ro, anul acesta a fost lansat un nou produs – țigări electronice de unică folosință, cu un design cool, cu arome diferite și extrem de ușor de utilizat.

 

Consumul de alcool

Dacă este ocazional, este în regulă, dar dacă devine un obicei, consumul de alcool ne poate provoca mai multe neplăceri decât îți poți imagina. În primul rând, îți scade capacitatea de concentrare și energia, vei simți oboseală în permanență, astfel că motivația pentru ceea ți-ai dori să faci în viață va ajunge la cote minime. Da, este adevărat că pe moment, în timp ce o faci, simți că ai lumea la picioare, dar efectele negative apar după câteva ore. Atunci simți că tot ceea ce vrei să faci este să dormi și renunți imediat la orice ai vrea să faci. Deci, renunță la obiceiul consumului de alcool și vei vedea că vei deveni un alt om, cu o voință mai puternică.

 

Programul de somn

Somnul este adesea subestimat și poate că și tu ai impresia că dacă aduni pe zi 4-5 ore de dormit din bucăți este suficient. Este o practică extrem de dăunătoare, întâlnită mai ales în rândul persoanelor tinere, care au un organism mai puternic și care – este adevărat – pentru o perioadă vor face față unui program de somn dezordonat. Printre altele, un program bine organizat de somn crește capacitatea de concentrate și productivitatea, potrivit Health Line. Astfel, dacă vrei să fii mai motivat și să-ți atingi obiectivele, acordă-i atenție maximă. Un adult are nevoie de 6-8 ore de somn pe noapte, eventual o oră la prânz, ca să aibă energia și voința necesare oricărei activități.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata