3 idei pe care le poți implementa în strategia de marketing pentru a-ți duce afacerea la următorul nivel

Multe afaceri dau greș din cauza faptului că nu au un plan foarte clar de vânzări. Însă, odată implementarea unei strategii de marketing clare, folosind o serie de instrumente practice de

marketing vei stârni curiozitatea clienților, făcându-i totodată să aibă încredere în tine. Iată mai jos câteva idei din cartea Marketingul simplificat: Un ghid pas cu pas marca StoryBrand pentru orice afacere de Donald Miller și dr. J.J. Peterson, publicată în limba română la editura ap! (ACT și Politon), pe care le poți pune în practică pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing și a crește vânzările.

 

1. Cele trei etape ale unei relații

În momentul în care începi să îți construiești strategia de marketing, trebuie să stârnești curiozitatea clienților, să le oferi revelații și să le ceri să-și ia un angajament:

Etapa 1: Curiozitate – pentru a le stârni oamenilor curiozitatea, trebuie să-ți asociezi produsele cu ceva care îi va ajuta să supraviețuiască. De aceea antetul site-ului tău, subiectul e-mailului tău, primul lucru pe care îl spui atunci când faci o ofertă, titlul generatorului tău de lead-uri, felul în care te prezinți, prima frază din prezentarea generală, plus o mie de alte lucruri, trebuie să exprime succint modul în care îi poți ajuta pe oameni. În caz contrar, oamenii nu te vor asculta.

 

Etapa 2: Revelația – În cadrul acestei etape, clientul începe să aibă încredere în tine. Dacă curiozitatea este ceea ce ne face să acordăm atenție unui brand, revelația ne invită într-o relație. Mijloacele prin care le putem oferi revelații clienților sunt: textele ample din partea de jos a site-ului dintr-un generator de lead-uri, un eveniment live, o serie de e-mailuri sau chiar un videoclip.

 

Etapa 3: Angajamentul – După ce le-ai stârnit curiozitatea clienților și le-ai oferit revelații, este timpul să îi inviți să-și ia un angajament, adică să plaseze o comandă printr-o metodă directă. Dacă celelalte două etape ale relației cu clienții tăi s-au desfășurat așa cum trebuie, nu ar trebui să îți fie frică în această etapă că clienții nu vor cumpăra.

2. Cum să creezi o pâlnie de vânzări

Pâlnia de vânzări (Sales Funnel – în limba engleză) reprezintă pașii pe care un potențial client îi parcurge din momentul primei interacțiuni și până la concretizarea unei vânzări.

Câteva exemple de instrumente de marketing necesare pentru crearea unei pâlnii de vânzări sunt:

 

BrandScript-ul (povestea cu care încerci să-i cucerești pe oameni)

One-liner (o propoziție magică care să stârnească curiozitatea potențialilor clienți)

Landing page (o pagină care să atragă clienții proveniți din campaniile de e-mail sau de pe social media)

PDF-uri generatoare de lead-uri (Poate fi un PDF, o serie de videoclipuri, o mostră gratuită, un eveniment live sau orice altceva îi poți oferi unui potențial client pentru a-l ajuta să-și rezolve o problemă)

Campanie prin e-mail care să fructifice lead-urile colectate, transformându-le în potențiali clienți.

3. Puterea e-mailului: cum să creezi campanii care au ca rezultat trafic de clienți și o creștere a gradului de conștientizare a mărcii

O campanie de vânzări prin e-mail este o ocazie bună să spui întreaga poveste despre modul în care produsul tău le va rezolva problemele clienților și să le ceri să îl cumpere, fiind o oportunitate bună să-i provoci pe clienți să facă pasul spre a-și rezolva problemele.

 

Marketingul simplificat: Un ghid pas cu pas marca StoryBrand pentru orice

afacere de Donald Miller și dr. J.J. Peterson este un must-have pentru orice profesionist

în marketing sau proprietar al unei afaceri care dorește să-și dezvolte afacerea. Ghidul îți

oferă toate informațiile de care ai nevoie pentru a implementa o pâlnie de vânzări, fiind o

modalitate simplă de a crește traficul și a stimula vânzările. Donald Miller este de părere

că multe afaceri pierd zilnic clienți din cauza faptului că pur și simplu nu au un plan

foarte clar de vânzări. Însă, odată ce vei avea o pâlnie de vânzări, vei ști foarte clar cum

trebuie să arate planul tău de marketing și vei economisi totodată o mulțime de timp și de

bani.

 

Donald Miller este un autor și antreprenor american de succes, creatorul modelului de marketing StoryBrand și fondatorul companiei Business Made Simple, care încearcă să rezolve problema datoriilor acumulate în timpul facultății, printr-o ofertă de cursuri de afaceri online deloc costisitoare. Donald Miller și-a construit această afacere înfloritoare cu ajutorul planului simplu de marketing în cinci pași descris în cartea de față. Pe site-ul său BusinessMadeSimple.com, oferă zilnic sfaturi utile și ușor de implementat pentru peste 100.000 de lideri de afaceri. Până în prezent, peste zece mii de companii au folosit sistemul său pentru a-și clarifica mesajele de

marketing.

Dr. J.J. Peterson a primit titulatura de Chief of Teaching and Facilitation în cadrul StoryBrand, prezintă împreună cu Donald Miller podcastul de succes Building a StoryBrand, este doctor în comunicare, iar înainte de a se alătura echipei StoryBrand, a predat și a aplicat tehnici de comunicare în industria divertismentului și în învățământul superior timp de 20 de ani.

 

ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în nonficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost înregistrate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 200 de titluri în format audio, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat viața a mii de oameni.

ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate și wellbeing. Titlurile editurii se regăsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 și audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata