in

Fructele au stat la baza alimentaţiei omului când acesta alerga după hrană, însă în zilele noastre, având în vedere gradul de sedentarism şi conţinutul caloric exagerat al tuturor produselor, nu mai este la fel de uşor să menţinem echilibrată balanţa energetică. Fructele au reale calităţi nutriţionale, însă sunt parfumate, uşor acide, nu dau saţietate şi, consumate în exces (mai mult de 500g/zi), îngraşă. Chiar dacă sunt naturale şi sănătoase, fructele nu trebuie considerate alimente de bază în dietă, ci doar produsele cele mai potrivite pentru a satisface apetitul pentru gustul de dulce. Prin conţinutul de fructoză, fructele se încadrează în categoria produselor care conţin glucide simple (dulciuri). Fructele reprezintă o sursă considerabilă de energie şi de aceea, dacă sunt incluse în alimentaţie, se va ţine cont de aportul lor caloric care va fi adaptat la nevoile şi gradul de activitate al persoanei respective. Campaniile de educaţie nutriţională care îndeamnă la creşterea consumului de fructe şi legume în dietă, se referă la avantajele acestor produse din punct de vedere al mineralelor, vitaminelor, fibrelor şi fitonutrienţilor. Însă legumele sunt cele obligatorii şi care pot fi mâncate fără limită de cantitate, în timp ce fructele reprezintă doar o alternativă. Cu alte cuvinte, persoanele care nu au o slăbiciune pentru dulciuri şi care nu sunt atrase de fructe, nu au obligaţia să le introducă în dietă.

Știai că mersul pe role face parte din seria sporturilor care slăbesc? Ba mai mult, sunt mai bune pentru sănătate decât joggingul?

 

Mersul pe role te ajută să obții o bună condiție fizică. Mai întâi de toate, pentru că lucrează asupra echilibrului și al centrului de greutate, îți îmbunătățeste mobilitatea, reflexele, îți întărește rezistența si nu în ultimul rând, îți reglează ritmul cardiac. Toate astea, cu 50% mai puține șocuri la nivelul articulațiilor.

Și la capitolul musculatură vei sta foarte bine dacă ești adepta rolelor. Asta pentru că mersul pe role dezvoltă mușchii picioarelor, ai coapselor și ai zonei lombare. Dacă îți miști și brațele în același timp, îți vei lucra aproape tot corpul.

Și abia acum vine partea frumoasă: mușchii fesieri, coapsele și abdomentul – toți vor fi tonifiați după o sesiune de mers pe role.

 

Mersul pe role te ajută să slăbeşti

30 de minute de patinat ard 300 Kcal, echivalentul unei mese copioase. Principiul pe care funcționează procesul de slăbire este următorul: corpul stochează zaharurile lente în mușchi și în ficat.
Prin stimularea musculaturii prin mersul pe role, ele sunt transformate în energie și nu în grăsimi. Iar asta nu ține cont de viteză, ci de durata și distanța parcursă.
De exemplu, printr-o jumătate de oră de mers pe role, parcurgi aproximativ 7 kilometri, pe când prin alergare nu ai fi parcurs decât vreo 5 și asta cu mai mult efort.

 

 

 

 

 

 

Foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 întrebări despre HERPES

Controversa consumului de fructe