
Cum sa lansezi un magazin online de bijuterii si accesorii
Vrei sa iti faci un magazin online de bijuterii si accesorii?
Te-ai decis deja ca talentul tau e mai mult decat un hobby, sau poate chiar conduci deja un magazin local sau o insula in mall cu bijuterii… si abia acum te gandesti sa incepi propriul magazin online.
Ei bine, acum e cel mai bun moment sa accesezi o piata in care intra mii de clientii interesati sa cumpere. Aceasta este o idee minunata – inceperea propriei activitati de vanzare bijuterii si accesorii, care iti poate aduce bani in plus sau chiar un venit cu norma intreaga.
Daca vrei sa deschizi un magazin online de bijuterii si accesorii, uite ce e de facut.
Inainte de toate, exista cativa pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a putea vinde online.
- Aspecte legale – ai nevoie de o firma pentru a putea vinde online. Poti sa te ocupi singur de infiintarea firmei sau poti apela la specialisti care cu siguranta te vor ajuta si indruma sa obtii o forma juridica.
- Domeniu si gazduire – trebuie sa alegi o denumire care sa reprezinta obiectivul activitatii tale (un nume scurt, usor de scris si retinut). Cu ocazia aceasta, creeaza si un logo, prin care sa reprezinti numele ales. Apoi urmeaza alegerea domeniului si gazduirea web – aspecte foarte importante. Vei avea nevoie de un domeniu, cu acelasi nume ca numele magazinului pe care l-ai ales la pasul anterior. Ia-ti si un pachet de hosting care sa mentina magazinul live.
- Alegerea platformei – vei avea nevoie de o platforma de e-commerce pentru a vinde produsele. Aici poti vedea ce iti ofera platforma Gomag (e gratuit sa o testezi, pentru 15 zile).
- Aranjarea site-ului: incepi de la prima pagina unde trebuie sa te prezinti pe tine si afacerea, povestea ta, chiar si echipa din spatele magazinului, iar apoi continui cu paginile de produs, cosul de cumparaturi, finalizare comanda, politica de confidentialitate etc. Urci produsele in platforma pentru a fi vizibile in site: denumiri, coduri, preturi, fotografii etc. Nu uita sa iti alegi firma de curierat, furnizorii pentru plati online, emitere facturi si alte aplicatii.
Acum sa revenim cu exemple concrete, ce trebuie sa faci, cum sa iti pregatesti magazinul online de bijuterii si accesorii inainte de lansarea lui.
Cand vinzi bijuterii si accesorii online, vinzi detalii.
Asta inseamna ca detaliile si design-ul final al site-ului tau vor conta foarte mult.
Iti vei dori un site cu un stil clasic, asa ca iti recomand tema Tiffany; este una clasica, profesionala, cu un design curat, potrivita atat pentru business-urile mici, cat si pentru cele mijlocii.
Dupa ce ai ales tema potrivita, gasesti aici 3 principii cheie ale design-ului si marketing-ului care se aplica in mod specific unei afaceri de bijuterii si accesorii online. Poti utiliza aceste principii pentru a-ti creste vanzarile. Pentru a ilustra aceste principii, am adaugat si cateva capturi de ecran din site-ul Personallyme.ro.
1. Imaginile cu produse de tip close up
Un sfat important pentru proprietarii de magazine cu bijuterii si accesorii este legat de pozele de tip close-up. Daca alegi sa realizezi o fotografie in care toata atentia privitorului cade doar pe bijuterie/accesoriu, elimina din cadru elementele care ar putea distrage atentia si foloseste un fundal de culoare uniforma care sa contrasteze cu subiectul fotografiei tale.
Multe site-uri web prezinta bijuterii de la distanta. In loc sa se concentreze asupra colierului, imaginea se concentreaza pe orice altceva, cum ar fi chipul modelului, expresiile, machiajul, coafura, hainele sale etc. Retailerii nu isi dau seama ca toate acestea sunt distrageri care tin un client departe de achizitie.
Care este o imagine de bijuterie recomandata?
O imagine buna a unei bijuterii care se vinde este cea care arata doar 3 lucruri: partea corpului, pielea si bijuteria. De exemplu, un cadru eficient pentru o bratara ar arata incheietura modelului, pielea acestuia si bratara.
Si, de obicei, nu este greseala fotografului, ci greseala persoanei care primeste imaginile furnizate de fotograf inainte de a le incarca pe site. Asadar, asigura-te ca dai specificatii clare persoanei care editeaza/decupeaza imaginile produsului.
2. Nu uita de descrierile produselor in nisa de bijuterii
Fotografiile produsului conteaza, dar ai nevoie si de o voce umana care sa ajute imaginatia clientilor tai, in timp ce incearca sa se hotarasca la achizitionarea unui produs.
Exista foarte multi retaileri care se asteapta ca oamenii sa cumpere doar uitandu-se la imagini, fara sa citeasca descrieri.
Cateva sfaturi pe care ar trebui sa le urmezi pentru redactarea descrierilor produselor pentru bijuterii:
- Explica aspectul
- Mentioneaza tipul de metal
- Daca este lucrat manual
- Poti da inclusiv sfaturi de styling
De asemenea, in site ai o sectiune separata care mentioneaza specificatii si caracteristici precum grosimea, diametrul, lungimea lantului, dimensiunea pandantivului etc.
3. Ajuta clientii sa cumpere un cadou
Majoritatea vizitatorilor de pe site-ul tau sunt acolo pentru a cumpara bijuterii drept cadou pentru altcineva.
Daca ii poti ajuta, va fi mai usor pentru ei sa gaseasca bijuterii cadou = iti vei putea creste vanzarile. Ce poti face in acest sens este sa adaugi o categorie de cadouri reprezentativa, de exemplu: idei cadouri, cadouri pentru iubit sau sot, cadouri corporate, cadouri in functie de zodie etc.
De asemenea, cand oferi astfel de cadouri pretioase vrei sa aiba un impact pozitiv, vrei sa reflecte personalitatea ta sau a destinatarului.
De aceea, cand vrei sa vinzi bijuterii si accesorii online, iti recomand aplicatia Produs Configurabil din platforma Gomag. In exemplul de mai jos, la cumpararea unei bratari din argint, clientului i se ofera posibilitatea de a personaliza bratara dupa bunul plac: alegerea culorii, alegerea cristalului, optiune gravura text/simbol etc.
Acum ca magazinul e gata de lansare ai nevoie, bineinteles, si de un plan de marketing, de o strategie bine pusa la punct de tine sau de o agentie.
Strategia de marketing trebuie creata strict pentru tipul tau de business, magazin online de bijuterii si accesorii
Dar poti incepe simplu prin a te asigura ca ai urmatoarele:
Social media – ai nevoie de o pagina de Facebook (chiar si Instagram) pentru afacerea ta. Fa postari despre beneficiile produselor si magazinului tau.
Reclame platite – aici poti apela la o agentie care se ocupa cu aceste servicii: Facebook Ads, Google Ads etc.
Blog – fa-ti un blog, e simplu si rapid; in plus, cine cunoaste produsele mai bine decat tine si echipa ta?! Profita de acest lucru pentru a crea cat mai mult continut util pentru oameni, pentru a le prezenta ceea ce vinzi.
Odata lansat, asigura-te ca planul tau este consecvent si tine cont de fiecare loc in care ai o prezenta online. Ai acordat atentie sporita la crearea magazinului tau online de bijuterii si accesorii, asa ca este important sa acorzi atentie in egala masura si lansarii si continuarii strategiei abordate de tine.
Acest lucru te asigura ca vei avea cel mai mare impact posibil in nisa ta. Cu cat impactul este mai mare, cu atat sunt mai mari vanzarile – si sansele mai mari de a face business-ul sa functioneze.
Asa ca, daca ai deja un magazin fizic cu bijuterii si accesorii sau daca esti pasionat de crearea accesoriilor handmade poti incepe sa vinzi si online.
Tema Tiffany, pe care o gasesti in platforma Gomag, este potrivita pentru un magazin cu bijuterii, un magazin cu accesorii sau produse handmade, dar nu te limiteaza la ceea ce prezinta – se pot face magazine din orice nisa pe orice tema. Arunca un ochi si la magazinul de mobila prezentat pe pagina, care foloseste aceeasi tema.
Acestea sunt doar cateva idei, dar poate tu ai o alta idee ingenioasa pentru un magazin online. Poate e o idee pe care, pana de curand, nu ai avut curajul sa o incerci.
Dar acum este momentul sa profiti si sa accesezi o piata pe care intra zilnic mii de clientii interesati sa cumpere!